PATARIMAI KAIP NESUSIRGTI ŽIEMĄ

Štai planas, kaip išgyventi iki pavasario be kosulio, temperatūros, slogos ir malonių „į sveikatą“ žodžių!

Net nedvejodami galime pasakyti –  zombi, apokalipsės nebus. Na bent jau ne šią žiemą. Tačiau minios čiaudančių nepažįstamų vis dėlto gali tave užkrėsti ir paversti vaikščiojančiu numirėliu. O kaip kitaip? Dabar peršalimo sezonas. Tiksliau sakant, peršalimo, gripo, anginos, bronchito, ir pneumonijos sezonas. Todėl kiekvienam, ypač šokėjui, reikia  būti stipriam ir nesusirgti ruošantis pasirodymams. Tavo gynybos priemonėmis gali būti būdai, aprašyti šiame straipsnyje.

Neliesk savęs…

Jeigu tik sterilios chirurginės pirštinės nėra tavo kasdienio garderobo dalis. Tie kas liečia akis ir krapštosi nosį rankomis, kuriomis „glostė“ mikrobus, 40% dažniau gauna viršutinių kvėpavimo takų infekciją, palyginus su tais, kurie laikė rankas kišenėse.

Apgyvendink savyje bakterijas

Jei sveikatos įstaigos nuolat kartotų „jogurtas, jogurtas, jogurtas…“ – gal, galiausiai tu vis dėlto susidomėtum šiuo probiotikų šaltiniu? Nustatyk sau tikslą valgyti mažiausiai vieną porciją per dieną „gyvo“ jogurto su laktobakterijomis ir tavo šansai pasigauti infekciją sumažės lygiai ketvirtadaliu.

Saugok savo nosį

Laikas padaryti ilgą rūkymo pertrauką. Pasak Korėjos mokslininkų, rūkymas 5 kartais didina galimybę susirgti gripu. Ir beje, laikykis toliau nuo rūkančiojo – net nedidelė porcija cigaretės dūmų, kuriuos įkvėpsi, padidins mikrobams šansą tave apsargdinti.

Kramtyk

Atgaivink savo kvėpavimą ir sustabdyk infekciją. Paskutiniai tyrimai rodo, kad ksilitolas – saldiklis, kurio yra daugelyje kramtomosios gumos sudėčių – didžiąja dalimi trukdo tavo organizme prisitvirtinti diplokokui – pagrindinei plaučių uždegimo priežasčiai. Gražus pavadinimas, taip? Aiškinam sąvoką: tai meningitas, otitas, sinusitas, pneumonija ir net gi endokarditas (kai pažeidžiami širdies vožtuvai) – kaip pasiseks.

Žalia arbata

Žalioje arbatoje yra magiškas ingredientas – epigalokatechino galatas (EGCG). Svarbu tai, kad jis veikia gripo virusus ir neleidžia jiems skverbtis į tavo vidų. Mokslininkai tiki, kad šis kietas katehinas gali blokuoti bakterijų veiksmus, sukeliančius plaučių uždegimą. Jeigu žalia arbata jau nelenda į gerklę, kasdien vartokite EGCG papildą – paklausk vaistininkų, jie padės išsirinkti.

Kapok šaknis

Išgerkite karštos, aštrios arbatos su imbieru. Tyrėjai iš Taivano atrado, kad ši šaknis neleidžia virusams prisijungti prie Jūsų ląstelių ir netgi sumažina virusų sugebėjimą daugintis. Kas čia per virusas? Tai toks niekšas, kuris infekuoja apatinius kvėpavimo takus ir sunkiais atvejais sukelia kapiliarų bronchitą ar pneumoniją. Rinktis Tau – ar skanus gėrimas ar trys savaitės ligoninėje. A?

Žolytė ant stalo!

Ar naudoji rozmariną maistui skaninti? Jei taip, tai reiškia, kad tu pats net nenumanydamas vartoji galingą antivirusinį vaistą – karnozino rūgštį. Pagal Korėjos mokslininkus, ši medžiaga padeda apsaugoti kūną nuo virusų ir visų su juo susijusių  siaubų. Pabarstyk šiuo prieskoniu savo patiekalus ir atsilaikyk prieš virusus.

Praleisk laiką ant kilimėlių

Reikalingas naujas stimulas tavo imuninei sistemai? Suk ir tempk savo kūną su jogos pratimais. Japonijos mokslininkai išsiaiškino: atsipalaidavimo ir fizinių pratimų derinimas, vos po  pusantros valandos per dieną, dvigubai didina beta-defensin-2 koncentraciją tavo seilėse. O mūsų naujas „pažįstamas“, esantis tavo seilėse, neleis mikrobams įsibrauti į tavo organizmą.

Atsiradus temperatūrai…

Jau pradėjai čiaudėti, bet dar gali stovėti ant kojų ir temperatūra nepakilo virš 37 laipsnių? Apšilk ir padaryk vidutinio sunkumo treniruotę namuose, pajudėk. Tam tikrai nereikės keliauti į sporto salę, tad neieškok priežasčių nesportuoti. Daugybė naudingų medžiagų, kurias išskirs tavo organizmas krūvio metu, gali susiaurinti kraujagysles gleivinėse ir aplink jas – nosiai ir gerklei taps lengviau. Tik nepersistenk, nes sunki treniruotė taps dar vienu išbandymu tavo kūnui ir imunitetui.

Linksmos, laimingos ir sveikos žiemos Tau! 🙂