Sveikame kūne – sveikas groove‘as: kaip atsipalaiduoti po treniruotės

Ką tik baigei treniruotę, repeticiją ar grįžai namo po battle‘ų ir jauti stresą bei nuovargį raumenyse? Gal netgi skausmą? Tai natūralu, kaip sakoma „No pain-no gain“ (arba Per kančias į žvaigždes 😀 ). Norint pajausti treniruotės efektą, po jos būtina atpalaiduoti raumenis ir atstatyti juos iki kitos treniruotės.  Štai keletas būdų kaip atpalaiduoti raumenis, kuriuos siūlo gerai šokių pasaulyje gerai žinomas merginų ketvertas – Matryoshki in JAZZ (RUS).

Prasitampymas. 

Tai yra itin svarbi kiekvienos treniruotės dalis raumenų stiprinimui ir įtampos mažinimui. Stenkitės raumenis pratampyti iš karto po intensyvios treniruotės, kol raumenys dar šilti ir lankstūs. Kiekvieną tempimo pratimą laikykite bent 15-30 sekundžių, arba kol nebejausite tempimo iš vis.

Kojos virš galvos.

Kraujo tekėjimas iš kojų į galvą išvarinėja kraują po visą kūną ir šiek tiek ramina. Pabandykite pakabėti žemyn galva, arba atsigulti ir tiesiog palaikyti aukštyn iškeltas kojas.

Kvėpavimas ir meditacija.

Sutelkite dėmesį į savo kvėpavimą, kvėpuokite lėtai ir giliai (įkvėpimo trukmė apie 4 sekundės). Kai iškvepiate, įsivaizduokite, kad visa įtampa ir neigiama energija palieka kūną ir įkvėpimas jus pripildo nauja, šviežia energija. Pasistenkite visiškai atpalaiduoti ir išlaisvinti mintis. Dabar raumenys yra atsipalaidavę, o kūnas visiškoje ramybėje.

Miegas.

Miegas ne tik atstato ir stiprina raumenis, bet ir sumažina streso lygį (padidėjusį kortizolio kiekį) kūne.

Vonia ir sauna.

Visiškai saugus būdas raumenims atpalaiduoti! Vandens procedūros (pavyzdžiui šilta vonia) ir sauna yra naudinga ir netgi reikalinga kūno temperatūros pakėlimui ir kraujotakos gerinimui, ko pasekoje audiniuose atsiranda daugiau deguonies ir maistinių medžiagų, reikalingų raumenų atsigavimui.

Kompresas.

Tradicinė medicina siūlo naudoti obuolių actą kaip priemonę kojų nuovargiui ir skausmui malšinti. Iš pradžių užsimaukite ant kojų plonas kojines prieš tai išmirkytas acto parūgštintame vandenyje, o ant viršaus jau sausas vilnones kojines. Palikite kompresą nakčiai – kojos Jums padėkos.

Magnis.

Tai maisto papildas reguliuojantis nervų impulsus raumenims sutraukti ir atpalaiduoti. Magnį galima gerti kaip maisto papildą arba pasisavinti valgant tam tikrus produktus, pavyzdžiui ruduosius ryžius, špinatus, žemės riešutus, migdolus ir kt.

Masažas.

Masažas geriausiai veikia norint visiškai atsipalaiduoti po treniruočių. Giluminis masažas gali padėti pasiekti vidinius raumenų audinius, ko negalime padaryti tiesiog prasitempdami.

Akupunktūra.

Rytų medicina siūlo šį senovės Kinų metodą raumenų atpalaidavimui ir kitų ligų gydymui. Pasidomėjus apie akupunktūrą galima daug sužinoti apie įvairias energijas esančias skirtingose kūno dalyse ir išmokti atpalaiduoti tam tikrus raumenis.

Vandens procedūros.

Baseinas ir grūdinimasis puikiai stimuliuoja mūsų raumenis. Plaukimas gali sumažinti stresą, ramina nervų sistemą ir suteikia energijos. Grūdinimasis gerina kraujotaką ir sveikatą, o tai reiškia, kad kūnas bus stipresnis ir daugiau pasieksite treniruotėse.

Straipsnį parengė Matryoshki in JAZZ.