Šokio mitai

Šokio medicina-santykinai nauja sritis, todėl šokėjai, ieškodami informacijos apie užsiėmimus, pasikliauja kitų šokėjų ir mokytojų sukurtomis pasakomis ir patarimais. O baleto technikos įprastai mokoma griežtai tradicine maniera, ir šokėjai apskritai retai kada teiraujasi, kodėl jie daro taip, ką daro ir ar yra geresnių būdų treniruoti savo kūną. Dėl moksliškai pagrįstų žinių apie šokį stygiaus visame pasaulyje šokių studijose sklando įvairiausi mitai. Mums teks juos išsklaidyti.

Visi šokėjai turi vienodą potencialą. Kaip šokių mokytojas galiu jums pasakyti, kad šokėjų potencialas skiriasi. Kai kurie šokėjai linkę vystyti savo gebėjimus tose srityse, kuriose kitiems šokėjams progresas sunkiai pasiekiamas. Jei mes visi turėtume vienodą potencialą, tai pasaulyje būtų gerokai daugiau šokių kolektyvų ir profesionalų! Vieni šokėjai sudėti taip, kad vystytų jėgą, kiti-lankstumą, treti-ištvermę. Visi žmonės skirtingi, ir visi turi skirtingas galimybes. Aš esu giliai įsitikinęs, kad žmonės turi siekti asmeninio potencialo vystymo.

Skauda- gerai. Tai siaubingas mitas. Kai raumenys dirba, žmogus jaučia deginimą. Jis kartais apibūdinamas kaip “geras skausmas“. Jūsų kūnas-protingas. Jūs turite į jį įsiklausyti. Jei jūs jaučiate kitokio pobūdžio skausmą, sustokite ir nedelsiant išsiaiškinkite-kodėl. Tęsti treniruotę kai skauda-reiškia ieškoti rimtos bėdos. Atminkite, kad raumenis įprastai galima atstatyti, sausgyslių ir raiščių-ne.

Jėgos vystymas visada susijęs su kūno masės didėjimu. Žmonės gimsta su skirtingais kūno tipais, ir kai kurie, atlikdami jėgos pratimu, linkę tukti. Jeigu jūs, išklausę šokio medicinos specialistų ar fitneso profesionalų patarimų, į jėgos pratimus atsižvelgsite protingai, tai galėsite pasirinkti tokį treniruočių tipą, kuris padės jums pasiekti norimą rezultatą, atsižvelgiant į jūsų kūno tipą. Kai kurie šokėjai, baimindamiesi sustorėti, išvis atsisako jėgos pratimų. Taip elgdamiesi jie praleidžia svarbų pasiruošimo šokiui komponentą ir riboja savo potencialo vystymą.

Šokėjas turi siekti maksimalaus lankstumo. Šokėjai yra apdovanoti lankstumu. Visų šokėjų siekiamybė-ypatingas lankstumas, todėl, kad tai yra įvairių šokio stilių “prekinis ženklas“. Tačiau lankstumo vystymas tuo pat metu mažina sąnarių stiprumą. Šokėjas gali būti puikiai prasitempęs, bet ar jo kojos pajėgs jį išlaikyti. Šokėjas turi siekti jėgos ir lankstumo balanso.

Mokantis technikos didėja širdies-kvėpavimo sistemos ištvermė. Kalbant apskritai, šokis nėra kardiorespiratorinis fitnesas, todėl, kad šokis nėra aerobika. Širdies-kvėpavimo sistemą vysto aerobinė veikla, pavyzdžiui, bėgimas, plaukimas, važiavimas dviračiu. Gerai išsivystę širdis ir plaučiai yra svarbūs kiekvienam žmogui, ne tik šokėjui. Dėl šokėjų tarpe vyraujančios nuomonės, jog , mokantis technikos, gerai vystosi širdis ir plaučiai, mažai dėmesio kreipiama į bendrą stovį. O netaisyklinga mityba ir rūkymas, kuriais dažnas piktnaudžiaujama, mažina širdies ir kvėpavimo ištvermę.

Ką daryti, jog išsklaidytume šiuos mitus? Klauskite! Ieškokite informacijos knygose, internete, kalbėkitės su mokytojais.
Šokis yra menas, tačiau šokis- dar ir mokslas.