Improvizacijos ir šoklumas

Būdamas mažas, stebėdavau šventes per televizorių ir tik porą kartų yra tekę bboying‘o festivalius matyti gyvai. Buvo galima suskaičiuoti pirštais tikrus breikerius, kai tuo tarpu mačiau šimtus tokių, kurie mėgaudavosi, iš pažiūros savo patirtu skausmu ir sakydavo, kad „jei ne skauda, vadinasi, stengiesi per mažai“. „Taip, kad išeitų taip gerai, kaip kad šitam vaikinui“, dar pridurdavo jie. Visi naudojami aprock‘o judesiai, „užbėginėjimai“ prieš atliekant power moves, o ir „užbėginėjimai“ prieš footwork‘ą būdavo daugmaž vienodi. Buvo sunku tiksliai atkartoti mokomus judesius ir todėl komandos noras buvo tik atlikti tuo metu „madingus“ judesius bei perėjimus sklandžiai.

Sado – mazochistinis požiūris į breakdance buvo be galo kvailai sustiprėjęs.

Kaip ir bet kuris kitas jaunimo šokių, Baw buvo sukurtas grynai norint pasisemti teigiamų empocijų. Tačiau, reikėtų prisiminti tai, jog šokį sudaro tiek muzika, tiek ir pats šokėjas, todėl jie turėtų „persipinti“, taip papildydami vienas kitą. Tokia kombinacija yra itin gera, nes šokantis žmogus įgauna visą įmanoma įgauti malonumą šokio metu. Šoklumas (gal net tiksliau – šokėjiškumas) – tai žmogaus sugebėjimas ir noras naudotis šokamu šokiu.  Mano supratimu, geriausias šokis – improvizuotas šokis, kai improvizacija priklauso nuo nuotaikos, muzikos bei vietos, yra harmoningai susijusi su šiais visais faktoriais. Apskritai, manau, kad būtų užvis geriausia, jei šokant galėčiau improvizuoti nuolatos. Keista, kaip kūnui kenkiantis protas, lengvai įsidėmi kitų šokėjų judesius. Pamenu, jog pagrindinis mano tikslas buvo nusižiūrinėti, ką išdarinėja Crazy Leg ir jį atkartoti kuo galima tiksliau.  Kas liečia improvizaciją, svarbiausias vaidmuo jos metu atitenka pasąmonei ir todėl kūnas improvizuojant turėtų klausytis tik vidinio savo paties balso.

Improvizacija bei šoklumas atspindi žmogaus kūrybiškumą ir tai, kaip jis suvokia b – boying‘ą. Kitų mėgdžiojimas nėra svarbiausias dalykas, tačiau daugelis žmonių supranta breakdance būtent taip. Užtai kiekvienas, pradėjęs šokti breiką turėtų suvokti, ko jis iš šito šokio nori. Žinoma, žmonės šį suvokimą apvertė aukštyn kojom ir todėl iki bus pasiekta natūrali judėjimo tėkmė, reiks daug praktikuotis.

Apverstas viskas žmonių-žinoma, bet brejke šokių ir taip „šokių natūraliai“-reikia daugiau praktikos!

Jei žmogus nori šokti būtent breiką, o ne tiesiog „perkelti“ kažkokio šokio judesius breiko atlikimui,  labai svarbu įsijausti į muziką. Pamenu, kai tik pradėjau šokti breiką, labai jau į galvą įsikalė „We are rockin“ melodija, bet vis dar negalėjau atlikti norimų judesių dailiai. Labai jau ne koks jausmas. Taigi, jei norite šokti breiką stebint publikai, visų pirmą turite susilieti su skambančia muzika.

Labai svarbus ir noras šokti.

Šokio stiliai skiriasi priklausomai nuo skirtingų muzikinių stilių. Pavyzdžiui Šiaurės Amerikoje (Jungtinėse Valstijose, Kanadoje) daugiausia šokama breikas dažniausiai šokamas pagal ganėtinai paprastą repo ar hip – hop beat‘ą. Pagal skirtingų muzikos- ir šokių skirtingų. Taigi, šokėjai šios muzikos ritmo paprastumą perkelia ir į šokį. Jiems šokant būdingi tokie baziniai judesiai, kaip antai six – step‘ai ar kiti footwork pobūdžio judesiai.

Korėjos breiko šokio stilius, forma visiškai skiriasi nuo amerikietiškojo.Korėjos stilių, formos, kurioje ji egzistavo pernai du, daugiausiai trijose, visiškai skiriasi nuo Amerikos. Korejiečių tarpe daug ryškių breikerių. Yra pagrindo manyti, jog, pavyzdžiui, Wu Sung savo stiliaus originalumu net įkvepė kitas breikerių grupes drąsiai kurti, nesibaiminant netradicinių idėjų.

Dažnai stebiuosi, kodėl korėjietiškam stiliui išorinė išvaizda daro tokią didelę įtaką. Štai battle’uose ne visada grojo electro muziką, kaip kad ir kiti Europos atlikėjai. Šios muzikos inspiruotas išsivystė atskiras stiliu (plačiai propaguotas Crazy Legs), kuriam būdinga padrikumas. Reikia paminėti, kad skirtingų šalių šokėjams prie širdies šokti pagal skirtingo stiliaus muziką. Korejiečių breiko šokimo unikalumas iš dalies slypi tame, jog jie šoka pagal melodiją, o ne ritmą, taip sukurdami tėkmės, lankstumo įvaizdį. Tai yra labai gerai, kadangi prideda šokiui savotiško žavesio. Žiūrint, kaip šoka amerikiečiai, pastebima tendencija įterpti savo sugalvotų judesių. Todėl vargu ar išvysite du taip pat šokančius asmenis.

Tuo tarpu Korėjos breikeriai kuo labiau „šlifuoja“ įvairias kombinacijas. Korėjos breikeriai kombinacijose jungiamus power moves stengiasi „nušlifuoti“ iki tobulybės, todėl net atsirado naujas terminams šiems judesiams įvardyti – Corean power moves J Vargu bau, ar kur nors atrasite ką nors panašaus į jų atliekamą stilistiką (power moves junginių specifiką).

Išvardyti dalykai stebuklingai virsta labai nuobodžiais, kai mokoma mechaniškai. Tuomet dažnai ir prasideda griuvinėjimai, susižalojimai ir kita painiava.

Svarbu suprasti, jog breikas – šokis labai savitas, jis turėtų jums suteikti galimybę džiaugtis gyvenimu visur ir visada, o taip pat, nieko nepaisant.

Gerai, kai yra mąstančių panašiai. Tačiau mokantis kažką mechaniškai, net ir patys įdomiausi dalykai ilgainiui virsta šlykščiai įkyriais ir nebeteikia jokio malonumo. Po tokios treniruotės jūs lėtai persirenginėjate, žiūrite į veidrodį, bet galite tik įvardyti dalyvavusius. Visi skirtingi, užtai kiekvienas turėtų sugalvoti kaip šokti, jungti įvarius judesius savaip, o ne konvejeriniu būdu.

Tačiau, to nepaisant, mūsų draugas L – Fuck mėgdžiodamas kitus irgi „prasimušė“.

Improvizuoti galima keleriopai.

Pavyzdžiui, apjungti atskirus judesius su freeze‘ais, o vėliau naujai sukurtas kombinacijas atlikti.

Dar galima  suteikti savo šokiui konkrečią charakteristiką, atliekant spin‘us ar power moves akcentuojant tam tikra judesio dalį, arba pakartojant tą patį judesį į vieną, o paskui, į kitą pusę. Galų gale, power moves ar spin‘us užbaigti kaipnors neįprastai, komiškai.

Keisti muzikos, pagal kurią šokama, ritmą.

Šokti pagal skirtingų stilių muziką, stengtis išjausti ją, tiek ritmą, tiek ir melodiją, papildant šią tėkmę savo šokio judesiais.

Galų gale, galite visus anksčiau išvardytis šokio improvizacinius variantus sujungti į vieną.

Natūralu, jei kartkartėmis jus apniks mintys, jog idėjos, kurias stengetės įkūnyti savo šokiu yra kol kas dar per daug jau „kieti“, kad užsiiminėti tokiais dalykai dar per anksti.

Tačiau to baimintis visiškai nereikia. Breikas jums turėtų teikti malonumą, todėl kad ir mokydamiesi pagrindus, nebijokite kai ką atlikti savaip (tik,žinoma,pilnai). Tuomet jūs pajusite tikrą breiko esmę!