Funk‘o stilių antologija

Prieš rašant šį straipsnį, noriu pareikšti nuoširdžią padėką Mr. Wiggles, slippery Dogg bei visiems forumo Mr. Wiggles hip –hop forumo nariams.

Istorinė retrospektyva

Galiu drąsiai teigti, jog funk nėra grynai b – boying muzika. Originalūs muzikiniai pagrindai (bent jau Rytų pakrantėje)  – įvairūs hip – hop stiliai. Antra vertus, saulėtoje Kalifornijoje (Rytų pakrantėje) muzika, pagal kurią tais laikais buvo šokamas breikas gerokai skyrėsi. Septintojo – aštuntojo dešimtmečių sandūroje, kai visur klestėjo funk stiliaus muzikas, James Brown ritmai vyravo visur. Visi pirmųjų gatvės šokių stiliai, gimdavę gal kas kiekvieną savaitę vis skirtinguose rajonuose yra grynų gryniausias funk muzikos galybės įrodymas:) Mokyklose, pertraukų metu, siausdavo jaunieji šokėjai, pasistatę tranzistorius specialiai taip, jog kaimyninių kiemų bobutės kuo labiau krauptų. Breiko užgimimo konkrečios datos, ar stilių chronologinės tvarkos niekas nežino. Užtai, pakankamai sunku tiksliai įvardyti, ar Ritų pakrantė labiau įtakojo, tai kas dėjosi Kalifornijoje, ar, galbūt, atvirkščiai.
Neginčytinas tik visuotinis locking atsiradimas. Šio stiliaus išradėjas – Don Campbell. Ypač jam buvo būdinga stipri fiksaciją šokant locking. Jo sukurti pirmiausia keistokai galėję pasirodyti judesiai, buvo tokie, kadangi šokio autorius norėjo nuolatos plėtoti ir vystyti šį šokį.  Atsižvelgiant į locking stiliaus populiarumą, jo net buvo apmokomi daugelis tuometinių TV ar muzikos garsenybių (pavyzdžiui, Michael Jackson ar jo sesuo Janet Jackson).
Katu su skirtingų funk stilių vystymusi, sklido ir daug miglos, apgaubiančios gatvės šokius. Visiems (na, bent jau besidomintiems) aiškus faktas, jog breikas gimė Amerikoje, tačiau grynai vieno, visus apvienijančio šio šokio stiliaus (kaip kad, pavyzdžiui, „Electric Boogaloo“ Lietuvoje) nėra. Ir mes dažnai prisilaikome nuomonės, kad kitų vėliau išsivysčiusių stilių gausai, pagrindus davė būtent „Electric Boogaloo“ bei Popping stiliai. Dėlto, visi funk stiliai yra lygiateisiai kartu su visais kitais, atvirkščiai nei mums teigia visos masinės sklaidos priemonės (žiniasklaida ir t.t.).

Vienu metu, daugelis skirtingų muzikinių stilių kūrėjų tapo tarsi suvienodintos gatvės šokių muzikos kūrėjais ( pavyzdžiui, lotynų amerikiečių atliekamą muziką smarkiai įsipynė afrikiečių muzikos motyvai). Ir vis tiek, daugeliui žinoma, jog „Electric Boogaloo“ išradėjas yra Sam. Jam ir prilauso šis bei popping šokių stiliai. Esmingiausias dalykas popping‘e – staigus visų kūno raumenų įtempimas. Daugeliui popping garso takelių būdingi robotiški garsai. Taip pat reikia paminėti, jog šokant „Electric Boogaloo“ raumenys sutraukiami kiekvieną kartą, išgirdus „pop“. „Boogaloo“ idėjų sėmėsi iš jį supančios aplinkos. Pavyzdžiui, matydamas luošus gatvinius, Sam bandė juos atkartoti savo judesiai, kurie ilgainiui buvo įforminti ir net įgijo pavadinimą – „old man“ (viena pagrindinių „Boogaloo“ judesių variacijų). Taigi, šokant „Electric Boogaloo“ judesiai sklandžiai perplaukia iš vienokių į kitokius, tik dar naudojant fiksaciją. Tiesa, manoma, jog yra sukurta daugelis „Electric Boogaloo“ šokio variantų, tačiau tokios didžiosios senosios mokyklos šokėjų grupės, kaip kad „Electric Boogaloos“ ar „Rock Steady Crew“ tarsi savaime prašosi prigimtinių teisių į visas išsivysčiusias šio stiliaus atšakas.
Ir visgi reikia pasakyti, kad Boogaloo Sam su savo bendraamžiais įnešė labai didelį įnašą į visą gatvės šokių kultūros plėtrą apskritai. Jų įtaka gatvės šokiams jaučiama ir šiandien. Vardyti šių šokėjų nuopelnus pernelyg ilgai užtruktų. Užtenka paminėti, jog jiems teko garbė dirbti net su tokiais žmonėmis (ruošiant juos pasirodymams) kaip kad Michael Jackson arba, pavyzdžiui, Limp Bizkit nariais. Apmaudu, jog Lietuvoje, pavyzdžiui, šiuos šokėjus retai kas težino.

Techninė retrospektyva.

Čia pateikiama tik bendra informacija, padėsianti suvokti šiuos stilius geriau.

Žinoma, visų šių stilių atlikimas labai priklauso nuo skambančios muzikos. Dažniausiai „Electric Boogaloo“ šokamas pagal electro, breakbeat, hip – hop/ Izhe stilių derinius, tačiau neabejotinai ir pagal Funk (kuri yra apskritai klasikinė breiko muzika). Funk muzika yra labai įvairi, užtai ji leidžia smarkiai improvizuoti.
Šiandien Locking suprantamas labiau kaip hip – hop, smarkiai pabrėžiant pečių linijos judesius. Šitokia nuostata visai teisinga. Pavyzdžiu jums gali būti tokios komandos kaip, sakykime, ‚Spartanic Rockers“ arba kad ir vaizdo klipai su Creg gCampbel.
Svarbu paminėti, jog šokant Popping apimama tikriausiai visų įmanomų raumenų grupių (pavyzdžiui, bicepsų, pečių, riešų, kaklo, krūtinės, ar kartais net veido ar skrandžio) intensyvus darbas.